Tekrardan yazmaya devam ediyorum sorularınızı yazabilirsiniz !!!

Arkadaşlar iletişim kutusunda sorun olduğundan cevap veremiyorum.email:emreaydin3461@gmail.com buradan yazarsanız hızlı cevap alabilirsiniz :).

HOŞGELDİNİZ

1 2 3 4 5 6

22 Şubat 2013 Cuma

15 BİR HAFTALIK MANCHESTER İZLENİMİM

Manchester'da birinci haftamı doldurdum sayılır.İlk haftalık izlenimlerim olumlu.Bazı aksilikler olumsuzluklar tabi ki oldu ama halledilir çözülür.Problem değil.İlk geldiğimde bana soğuk gelen bu şehire git gide ısındığımı söyleyebilirim.Her ne kadar havada git gide soğuyorsa da :)

İlk hafta etrafımı tanımakla ve alışmakla geçti diyebilirim.Okula yürüyerek gidip geliyorum.Otobüs bileti konusunda henüz bir adım atmadım.Ama otobüs konusuna değineceğim gibi geliyor.Burada şuan ortalama sıcaklık 5 ile 10 derece arasında.Geceleri 0 dereceyi görüyor.Ben alıştım.Sizde alışırsınız problem yok :)

Ben hayatımda ilk kez evden ayrı yaşıyorum.Buna rağmen 3-4 günde buraya alıştım.Bana daha uzun bir süre olacak gibi geliyordu ama adaptasyon sürecim çokta uzun sürmedi.Bu konuda çok samimiyim.Yurt konusunda şu an memnunum sanırım yurtta kalmaya da devam ederim.Aile yanı bana hala sıcak gelmiyor :)




Okul şu anda güzel gidiyor.Her geçen gün arkadaşlarıma ısınıyorum.Sohbetimiz gün geçtikçe artıyor.Sürekli pratik yapmaya çalışıyoruz.Yapmamızda gerekiyor.Zaten onlarda bunun farkında.Diğer ülkeden gelen arkadaşlar konuşma konusunda bizden iyiler.Fakat gramer konusunda bizden geriler.Hangisi tercih edersin derseniz konuşmayı derdim ama sorun yok bende yavaş yavaş konuşuyorum.Manchester da aksan farklı dediler.Fakat aksan bana çokta farklı gelmedi hatta alıştım.Bence gayet düzgün konuşuyorlar.Okulun çevresinde alışveriş merkezleri var.Ben Beyoğluna benzettim burayı meydanın ortasından bir tren geçiyor felan.Güzel bir meydan.Bu meydanda arada güzel bir sıcak çikolata içebilirsiniz.Tavsiye ederim :)

Bugün cami aradım fakat bulamadım.Burada camiler Türkiye deki gibi minareli ve kubbeli değil.Dışarıdan fark etmeniz çok zor.Ezan sesi dışarıya verilmiyor.Ve google maps te de net olarak gösterilmiyor.Her haltı bulan google maps camilerde sorun çıkarıyor.Enteresan dimi ? Fakat haftaya cami işini inşallah çözeceğim.Burada cami bir sorun olarak gözüküyor.Ama çözeriz.

Benden şimdilik bu kadar.Önümüzdeki hafta yeni incelemelerimle karşınızda olacağım.

Sağlıcakla kalın...


15 yorum:

  1. Dil okulunda sınıflandırma yapacak olursan hangi ülke vatandaşları daha çok tercih ediyor acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim sınıfta çoğunluk arap.taiwan ve endenozya da biraz var.rusya 1 tane var.çoğunluk araplar ve kore japon vs den oluşuyor :)

      Sil
  2. oxfordla manchester arasında kaldım bende :) ondan sordum :)düsüncen ne bu konuda ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisinden de memnun kalacağınızı düşünüyorum.Oxford hakkına bilgim yok fakat kötü olduğunuda zannetmiyorum.

      Sil
  3. alm arkadaşım bende bu yaz manchestere gelmeyi düşünüyorum dil eğiyimi için ama kafamda halen soru işaretleri var giden birisine sormak en mantıklısı olur sen tecrübeli birisin oraya gelmemde ev mi iyi yurt mu imkanlar nedir biraz yardımcı olabilirsen sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ev işi şans işi diyorlar iyi bir aile yanına düşersen güzel fakat arkadaşlardan aldığım bilgilere göre sana para olarak bakıyorlar.Sıkıntı yaşayan da var yaşamayan da.Birde senin yaşamına bağlı yurt daha rahat evden orası kesin.Ha ben denemek istiyorum dersin 1 aylık tutarsın.Memnun olmassan başka eve veya yurt a geçersin.Umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil
    2. geçen yaz aile yanı konaklama ile manchesterdaydım,diğer Türk arkadaşlarım New medlock house'da kaldılar. ama çok da memnun olduklarını söyleyemicem,çünkü aynı katta kaldığın diğer insanlar çok önemli. ben evde inanılmaz rahat ettim,aile çok iyidi.hafta sonları yakın yerlere arabayla seyahatler bile yaptırdılar,gezdirdiler çok yardımcı oldular her konuda :) yani belli olmaz tabi ki evde kalırsanız kötü deneyimler de yaşayabilirsiniz ama pratiğiniz çok gelişiyor bunun yanında yurtta da kötü deneyimler yaşayabilirsiniz.Örneğin Çinliler çok gruplaşıyolar,ve çok temiz oldukları söylenemez.yani odanızı veya katınızı böyle insanlarla paylaşmak durumunda da kalabilirsiniz. her türlü düşünmek gerekiyor :)

      Sil
  4. oraya geldiğimde bana az yardımcı olabilirmisin ben yanlız biriyim ailem yok bir işadamı sayesinde geleceğim nasipse ama çekinmelerim var yardımcı olacak biride lazım orada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ağustos 10 a kadar buradayım.Sıkıntı yok geldin mi yardımcı olurum tabi ki.Çekinmene çok gerek yok 10 gün sonra alışıyorsun.

      Sil
  5. teşekkür ederim sana ulaşacağım bir numara var mı yada burdan mı ulaşayım tekrar? hep burdamısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emreaydin3461@gmail.com yardımcı olduysam ne mutlu bana.

      Sil
  6. Allah razi olsun senimle tanismak güzeldi en kisa zamanda tekrar yazarm herseyin tekrar sagol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birşey değil.İstediğin zaman yazabilirsin.

      Sil
  7. merhaba bende dil okullarını araştırıyorum da ingiltere ve malta arasında kararsızım.İngiltere de yaşam aşırı pahalı deniyor.Birde senin fikrini alabilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur.Türkiyede su 50 kuruş burda 0.60 pound.yani pound olarak düşünün.Fakat maltanın da çok ucuz olmadığını duydum.

      Sil

Yorumunu onayladıktan sonra yayınlanacaktır.Yorumunuz için teşekkür ederim.