Tekrardan yazmaya devam ediyorum sorularınızı yazabilirsiniz !!!

Arkadaşlar iletişim kutusunda sorun olduğundan cevap veremiyorum.email:emreaydin3461@gmail.com buradan yazarsanız hızlı cevap alabilirsiniz :).

HOŞGELDİNİZ

1 2 3 4 5 6

4 Mayıs 2013 Cumartesi

18 GENEL OLARAK İZLENİMLER VE SIK SORULAN SORULAR


Arkadaşlar gelen mail sayısı arttığı için genelde merak edilen sorulara yanıt vereyim.2,5 aydır Manchester'dayım.İlk geldiğimde Allah'ım ben burada ne yapapacağım, nasıl yapacığım derken 1 hafta oldu, 1 ay oldu ve şimdi 2.5 ay geçti.Ben Manchester'a alıştım.Zaten ingilizce öğrendikçe kendinize güveniniz geliyor ve hayatın akışına kendinizi bırakıyorsunuz.Yemeklere alıştım tavuk yiyip duruyorum :) Arada arap lokantalarında arada mc donalds ta arada Türk lokantası efes'te takılıyorum.Efes Türk lokantası ve çoğunlukla açık büfesi oluyor 7-8 pounda açık büfe yiyorsunuz.Çalışanları da çoğunlukla Türk fakat Türkçe konuşmuyorlar.Türk olduğumu bildikleri halde :) Pratik Pratik daha iyi :)

Bazen acaba 9 aylık mı eğitim alsaydım diye de düşünüyorum fakat yapacak pek bir şey olmadığı için devam :) İngiltere'de vizeyi sonradan uzatamıyorsunuz.Kararınızı verirken iyi düşünün.Şimdi geçelim gelen sorulara.



1-Hiç ingilizcem yok ne kadar ingiltere'de kalmalıyım sizce?

Arkadaşlar buna cevap vermek çok zor fakat şöyle bir cevap verebilirim.Burada 1 kur normalde 10 haftada bir geçebiliyorsun fakat iyi çalışan arkadaşlar 5 haftada geçebilir.Tabi bu alt kurlarda daha kolay.Daha sonra zorlaşıyor.Yani kısacası orta seviyeye gelmeniz için 0 dan başlayan biri en azından bir 7.5 ay felan kalmalı ki benim tavsiyem 9 ay.Ben geldiğimde Elementary'den başladım.8 haftada low intermediate geçtim.Kısmetse hedefim intermediate ı geçip.High intermediate da biraz zaman geçirebilmek.6 ayda ancak bu kadar oluyor.Fakat iyi bir seviyeye gelebiliyorsunuz.

2-Manchester'ı tavsiye ediyor musun?

Arkadaşlar Manchester bol yağış alan hava sıcaklığı yasın ortalama 20 derece olan bir yer.Kışın gelmenize tavsiye etmem ben şubat ortası gelmiştim.Çok soğuk değildi.Mart nisan gibi gelmek daha mantıklı.Şehir eğlenceli mi ? Bu tamamen size bağlı.Şehirde her şeyi yapabilirsiniz.Havuza gidebilirsin tenis kursuna gidebilir vs vs...Dediğim gibi biraz havası kapalı oluyor fakat bu aralar havalar ısınmaya başladı.Ne çok sıcak ne çok soğuk bence güzel ki yazın daha güzel olacağını düşünüyorum.Aksan olarak ise şehirde yabancı sayısı yüksek olduğu için çokta zorlanmıyorsunuz.Fakat yerlileri anlamak gerçekten bazen zor oluyor fakat sorun değil buraya öğrenmeye geldik :) Tekrar sorun ikincide anlıyorsunuz ne demek istediğini.

3-Londra mı? Manchester mı?

Londraya daha gitmedim kısmetse gidecem fakat londradan gelen arkadaşlara sorduğumda Manchesterın daha güzel olduklarını söylediler bu yüzden fazla yorum yapamıyorum.Ayrıca Manchester daha ucuz ve Türkün az olduğu bir bölgedir.Ve gayet gelişmiş bir il.Ulaşım ağı vs oldukça gelişmiş aklınızda soru işareti olmasın.

4-Günlük ne kadar harcıyorsun?

Arkadaşlar günlük harcama sizin yaşam biçiminize bağlı fakat benim ortalama günde harcadığım para günlük 10 sterlin.Mc donalds ta mesela bir menü felan 5 sterlin civarında.Su 0.60 pound yani 1.5 tl felan.Şöyle düşünebilirsiniz Türkiye de su 0,50 tl burda 0.60 pound..Para birimini değiştirmeniz yeterli :) kısacası 3 katına felan geliyor.Evet pahalı fakat burda ki insanların aldıkları maaşlar ile kıyaslarsanız büyük paralar değil hatta ucuz.

5-Ev mi Yurttamı kalmalıyım?

İlla evde kalmayı merak ediyorsanız 1 aylık evde kalmak için anlaşın memnun olmaz iseniz yurda geçersiniz.Zaten yurda geçtikten sonra yurdun rahatlığına alışır daha bir yere geçmezsiniz.Fakat Aile yanı her zaman ingilizce öğrenme açısından daha iyidir ki iyi bir aile bulabilirseniz.

6-Okuldan memnun musun? Hocalar Profesyonel mi?

Ben okuldan memnunum.Hocalarda genel olarak iyi zaten memnun olmaz iseniz sınıfınızı değiştirebilirsiniz.Genel olarak hocalar ilgili ve profesyonel çalışıyorlar.Fakat okul biraz küçük :) Bir yer de daha sınıflar açacaklarmış.Bir plaza da 1 kat düşünün içinde 10 sınıf felan var.Dediğim gibi okulun büyük olması felan önemli değil önemli olan çalışma şekilleri ki bence gayet iyiler.

7-Liverpool nasıl bir şehir?

Arkadaşlar Liverpool a da gittim.Orası ile Manchester arasında soğukluk gerçekten çok fark ediyor.Hem soğuk hem rüzgarlı bir şehir.Fakat yaza doğru havası nasıl oluyor bilmiyorum.Fakat Manchester ı tercih ederim.

Gelen sorular genel anlamda bu çerçevede idi başka sorusu olanlar.Yorum kısmında sorularını sorabilirler.Hemde diğer arkadaşlarda cevapları görmüş olurlar.

Hade görüşmek üzere :)

18 yorum:

  1. merhaba emre bey ,
    biliyorsunuz öğrenci vizesi ile gelenlere calısma ıznı wermıyorlar ancak merak ettıgım bı konu var hanı ogrencıler ıcın yanı bızım gıbıler ıcın ufak tefek ısler warmı?
    sımdıden tesekkurler cevabınz ıcın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulma ihtimaliniz var bana söylemişlerdi.Fakat ihtimal sadece.Garanti bulursun diyemem.

      Sil
  2. Emre bey merhaba ben eşimin işi nedeniyle eylül 2013 başında menchastarda olacağım. 1 yıl kalacam. Bu surede ingilizceyi ögrenmek istiyorum. Hangi kursa gitmeliyim. Cevaplarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaplan a gidebilirsiniz fakat ücreti diğer kurslara göre yüksektir.Gezip kendiniz karar vermeniz daha doğru olur.Kaplan ciddi bir kurstur fakat ücreti felan da yüksektir.Diğer kurslar nasıl bilmiyorum.

      Sil
  3. kolay gelsin bende bir soru sormak istiyorum :)
    eylül ayında portsmouth 'a dil okuluna gidiyorum. hala çözüm bulamadıgım bazı seyler var.
    1-para olayını nasıl hallettin?yani ailem bana burdan para yatıracak ben ordan çekeceğim ama hangi banka ile nasıl yapmam gerek bulamadım bana önerini söyler misin?
    2-londra'dan portsmouth 'a nasıl geçeceğim hakkında bilgim yok nasıl bi önerin var bunun için de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1-Kredi kartı kullanbilirsin.İstersen ingilterede banka hesabı açabilirsin.Fakat uğraşmaya gerek yok.Kredi kartı kullandım ben rahat oluyor.
      2-Portsmounth nasıl gidersin o konu hakkında pek bilgim yok.Trenle geçersin herhalde.Çoğu yere trenler kısa sürede gidiliyor.

      Sil
  4. merhabalar bende bir konuda fikrinizi almak istiyorum.
    bende manchesterdeki EF dil okullarına gitmeyi düşünüyorum.bu okul hakkında bir bilginiz var mı acaba?

    YanıtlaSil
  5. dostum kaç aydır oradasın ve okul ucreti de dahil toplamda ne kadar para harcadın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 30 bin tl fakat üzerinden 1 sene geçti.Şimdi tahminim 40 bin civarındadır.

      Sil
  6. Bir de asagı yukarı 6 aylık tum eğitimin her seyi ile birlikte sana ne kaara mal olacak?

    YanıtlaSil
  7. Ben de aralık başında manchester a gideceğim, ingilizce konuşamıyorum başlangıç seviyesindeyim ve haftada 20 saat 6 aylık kursa yazıldım. Yegane amacım döndüğümde mülakatlarda ingilizce konuşabilmek... sizce bu 6 ayda mümkün olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu size bağlı 6-9 aylık süre öğrenmek için iyi bir süredir.

      Sil
  8. Emre bey, Benim sevyem pre intermediate ve Machester'da 3 ay kalıcam. Kurs kaydımı yapıcam ve nisan ayında gidiyorum. Beni endişelendirien bugün duyduğum aksan farkı. Gerçekten Londra ve Manchestar arasında aksan farkı çok var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. var fakat bu çok büyük bir sorun değil alışıyorsunuz bir süre sonra

      Sil
  9. ingiltereye wize almak cok zor diyolar dogrumu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz geç oldu en azından bundan sonra okuyan arkadaşlar için yazarsam evet ingiltereden vize almak diğer ülkelere göre daha zordur.

      Sil
  10. Altı ay dil eğitimi almaya gideceğim .Elementary seviyesindeyim.Alti ayda ne kadar ilerlediniz ? Sizce iyi duzeye gelinebilir mi ? Tavsiyeleriniz varsa paylasirsaniz sevinirim .Birde alti ay içinde kac kur atlaniyor? Teşekkür ederim.kisa bi surem kaldi ingiltereye gitmeye cevabinizi heyecanla bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Altı ay dil eğitimi almaya gideceğim .Elementary seviyesindeyim.Alti ayda ne kadar ilerlediniz ? Sizce iyi duzeye gelinebilir mi ? Tavsiyeleriniz varsa paylasirsaniz sevinirim .Birde alti ay içinde kac kur atlaniyor? Teşekkür ederim.kisa bi surem kaldi ingiltereye gitmeye cevabinizi heyecanla bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumunu onayladıktan sonra yayınlanacaktır.Yorumunuz için teşekkür ederim.